Kiipulan oppilaitoksesta oli mukana suuri joukko eri koulutusaloilta. Opiskelu oli mukavaa tutussa seurassa ja oppilaitoksen omia laitteita käyttäen.
Käytännönkokeilut, koulutuspäivät ja hankkeen asiantuntijoiden tuki varmistivat, että valmennuksen jälkeen osallistujilla oli valmiudet hyödyntää uusia teknologioita pedagogisesti omassa arjessaan.
Käytännönkokeiluna testattiin osallistujien valmiita sovelluksia ja sisältöjä, ja pohdittiin niiden sopivuutta omaan työhön. Valmennuksessa opittiin myös huomioimaan saavutettavuusnäkökulmat sekä laitteiden käyttöön ja päivityksiin liittyvät asiat.
Perusvalmennuksessa tarjottiin monipuolinen tietokokonaisuus uusien teknologioiden VR-, AR-, XR-, MR-, 360-sisältöjen ja 3D-teknologioiden erityispiirteistä ja niiden pedagogisesta hyödyntämisestä opetuskäytössä. Osallistujat pääsivät kokeilemaan eri laitteita ja alustoja sekä virtuaalisia ympäristöjä mm. Padlet-alustalta ja You Tubesta. He testasivat Kiipulan opiskelijoiden kanssa VR-laitteita ja valitsemiaan valmiita sovelluksia/sisältöjä sekä arvioivat pilotoinnin jälkeen niiden sopivuutta opiskelijoille huomioiden myös saavutettavuusnäkökulmat sekä laitteiden hallinnoitiin liittyviä asioita.









