Toiminta Kiipulassa
Täällä kerromme Utelias -hankkeen uusimpia kuulumisia!
Täällä kerromme Utelias -hankkeen uusimpia kuulumisia!
Viimeisellä kerralla pääsimme tutustumaan valmennuksen osallistujien tuottamiin ympäristöihin. Todella monipuolisia ympäristöjä eri aiheista oli esittelyssä. Kävimme myös keskusteluja valmennuksen, markkinoinnin ja verkoston näkökulmista. Saimme paljon hyviä ajatuksia…
Utelias 2.0 -hankkeen järjestämä Opetushenkilöstö kehittäjänä -valmennuksen webinaarissa käytiin koko valmennuksen teemat ja aikataulut läpi. Toimeksianto XR pilotointiin hoitui Kiipulan vetovastuulla alkaen suunnittelusta, käsikirjoituksesta, toteutuksesta…
Virtuaalisia oppimisympäristöjä voi käyttää tietokoneella, tabletilla, puhelimella tai VR-laseilla. VR-ympäristöt on toteutettu eri hankkeissa tai ne löytyvät aoe.fi-sivustolta. Lisätiedot löytyvät kuvauksista tai VR-ympäristöistä. Kiipulassa on koottu avoimet…
Verkkosivujen suunnittelussa on tärkeää ottaa huomioon käytettävyys ja saavutettavuus. Käyttäjäkokemuksen parantamiseksi on hyvä varmistaa, että: Pienet ja vaikeasti klikattavat elementit voivat turhauttaa käyttäjiä. Varmistetaan, että painikkeet ja linkit ovat…
Teknologiapäivän teemana oli palvelut ja teknologiat tulevaisuuden koulutuksen ja perehdytyksen tukena. Tilaisuudessa pääsi itse kokeilemaan ja tutustumaan teknologia- ja palveluratkaisuihin, joita voi hyödyntää oppimisessa ja koulutuksissa. Tapahtumassa…
Työelämäkoordinaattori Marjo Siekkinen lähti mielenkiinnolla testaamaan virtuaalisia oppimisympäristöjä. Pääsimme keskustelemaan miten VR-ympäristöt voisivat hyödyntää työelämää. VR-ympäristöt tarjoavat monia mahdollisuuksia työelämän kanssa tehtävään yhteistyöhön….
Keskitytään konkreettisesti oman ympäristön luomiseen ja saadaan hyviä ideoita sekä vaihtoehtoja sen toteuttamiseen. Jatketaan kokeiluja pienissä ryhmissä, mikä tehostaa oppimista. Lisätään konkreettisia käytännön harjoituksia, sillä niistä oppii parhaiten. Tarjotaan…
Perusvalmennus oli suunnattu opettajille, ohjaajille, avustajille ja kehittäjille, joilla oli kiinnostusta uusien teknologioiden kokeilemiseen, käytön oppimiseen ja hyödyntämiseen omassa työssään. Aiempaa kokemusta uusien teknologioiden käytöstä ei vaadittu, mikä…
Kiipulan oppilaitoksesta oli mukana suuri joukko eri koulutusaloilta. Opiskelu oli mukavaa tutussa seurassa ja oppilaitoksen omia laitteita käyttäen. Käytännönkokeilut, koulutuspäivät ja hankkeen asiantuntijoiden tuki varmistivat, että valmennuksen jälkeen…
Opetushenkilöstö kehittäjänä– jatkovalmennus syksyllä 2024 Valmennuksessa syvennetään opetuksessa ja ohjauksessa hyödynnettävien XR-, VR-, AR-, MR-, 360-teknologioiden osaamista, suunnitellaan ja rakennetaan sisältöjä opetus- ja ohjauskäyttöön sekä kerätään kokemuksia…